To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/47040

El potencial didáctic de la indumentaria en l’ensenyament de les ciencies socials i del patrimoni
Llonch Molina, Nayra
La indumentària com a objecte d’anàlisi proporciona informacions importants per a l’estudi de la Historia. Amb tot, la indumentaria proporciona també les bases per a fonamentar una línia didáctica eficient basada en la idea que els vestits son elements que mostren sobretot els efectes dels canvis i de les continuitats. La nostra recerca, iniciada al 2006, en el si del grup de recerca consolidat DIDPATRI (Didàctica del patrimoni, noves tecnologies i museografia comprensiva) de la Universitat de Barcelona explota aquesta línia basada en el potencial de la didàctica de la història social i cultural a través de l’objecte indumentari. La indumentaria como objeto de análisis proporciona informaciones importantes para el estudio de la Historia. Además, la indumentaria proporciona también las bases para fundamentar una línea didáctica eficiente basada en la idea que los vestidos son elementos que muestran sobre todo los efectos de los cambios y las continuidades. Nuestra investigación, iniciada en 2006 en el sí del grupo de investigación consolidado DIDPATRI (Didàctica del patrimoni, noves tecnologies i museografia comprensiva) de la Universitat de Barcelona, explota esta línea basada en el potencial de la didáctica de la historia social y cultural a través del objeto indumentario. Costumes and clothing, as objects, gives a lot of relevant information for History studies. Moreover, costumes gives the bases to create an efficient teaching and learning research line since those elements might show in a clear way different change and continuity effects. Our research, that started in 2006 within the research group DIDPATRI (Didàctica del patrimoni, noves tecnologies i museografia comprensiva) of University of Barcelona, develops this line based on the possibility of teaching and learning social and cultural history through costumes and clothing objects.
-Objecte com recurs didàctic
-Indumentaria
-Anàlisi de teixits
-Història social
-DIDPATRI
-Història social
-Indumentària -- Història
(c) Proyecto Clío, 2010
article
publishedVersion
Asociación Proyecto Clío
         

Full text files in this document

Files Size Format View
017249.pdf 131.6 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters