To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/47190

La reflexió metalingüística en el treball de grup;
Metalinguistic reflection in group work
Cots Caimons, Josep Maria; Arnó Macià, Elisabet; Baiget Bonany, Ester; Irun Chavarria, Montse; Llurda, Enric; Nussbaum, Luci
En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacci ó del grup, condici ó de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. Les dades analitzades provenen de la gravació i transcripci ó d'un seguit de sessions de treball en grup en les quals es proposava a nois i noies de secundària (14-15 anys) diferents tasques de tipus metalingüístic. Com a complement de l'an àlisi dels quatre factors esmentats, l'article tamb e inclou un apartat on es compara el proc és de reflexió que segueixen els estudiants de secundària amb el procés que segueixen alumnes del Curs d'Aptitud Pedag ògica (CAP). The authors of this article analyze four factors which may have an influence on the development and outcomes of group work involving metalinguistic reflection: task type, interactive patterns, participants' monolingualism / bilingualism, and language itself as the object of reflection. The data analyzed are based on transcribed recording of a series of groupwork sessions that were carried out with secondary school students (aged 14-15) and which included diff erent types of metalinguistic tasks. In order to complement the analysis of the four factors mentioned above, the article also includes another section in which the reflection process followed by secondary school students is compared with that followed by students of a postgraduate course on language teaching.
-Consciència lingüística
-Reflexió metalingüística
-Treball en grup
-Aprenentatge de llengües
-Llenguatge i llengües -- Adquisició
-Lingüística aplicada
cc-by (c) Universitat de Lleida, 1998
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
article
publishedVersion
Universitat de Lleida
         

Full text files in this document

Files Size Format View
000097.pdf 222.4 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters