Notes:
|
Aquest article presenta diverses adaptacions teatrals de la novel·la
Alícia al país de
les meravelles
, de Lewis Carrol, realitzades per alumnes del grau de Mestre
d’Educació Primària. El treball d’adaptació teatral d’un text narratiu és una proposta
didàctica de doble recorregut: d’una banda, permet que els estudiants despleguin
els seus coneixements sobre les característiques que defineixen el teatre infantil i
juvenil, el procés d’escriptura i construcció del text teatral i les implicacions esceno-
gràfiques que comporta. De l’altra, poden desenvolupar a l’aula el treball de com-
petències i habilitats que són pròpies del gènere teatral.
A stage adaptation of Alice in Wonderland: A twofold teaching project
This paper discusses several stage adaptations of Lewis Carroll’s book Alice in
Wonderland carried out by students taking an MA in primary education. The task
of creating a stage version of a narrative text is a twofold didactic strategy: on the
one hand, it lets students make use of their knowledge of the features of children’s
and teenager’s drama, the writing process, creating a text for performance and
how it should be staged; and, on the other, it enables them to work on competen-
ces and skills linked to the theatre genre in class. |