To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/49411

Educació inclusiva a través dels dispositius mòbils: anàlisi d'experiències en centres escolars de Catalunya
Mauri Maldonado, Elisabeth
Carrera, Xavier; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
La present investigació és el resultat del Treball Final de Màster anomenat Educació inclusiva a través de dispositius mòbils. Anàlisis d’experiències en centres escolars de Catalunya. L’objectiu és analitzar 28 experiències realitzades en diferents centres escolars de Catalunya amb tauletes digitals i amb una mirada inclusiva a través del Disseny Universal per a l’Aprenentatge. Per aconseguir aquest propòsit es col·labora amb el Departament d’Ensenyament de Catalunya, a través d’un grup de treball anomenat Ús de dispositius mòbils per a la inclusió educativa. En aquest grup de treball és on es realitzen les experiències amb dispositius mòbils. Al llarg de la investigació s’utilitzen diferents tècniques d’investigació per poder aconseguir l’objectiu principal. Les tècniques que s’utilitzen són: anàlisi de documentació, observació no participant i grup de discussió. Els resultats que s’extreuen de l’anàlisi de tota la informació recollida exposen diferents conclusions. Primer, que l’ús de la tauleta digital per si sol no és inclusiu, ja que l’important és el com s’utilitza a les aules. Segon, les característiques i la gran versalitat que tenen aquests dispositius mòbils ajuda a que tots els alumnes puguin participar i tenir èxit a l’aula ordinària. Tercer, les pautes del Disseny Universal per a l’Aprenentatge són una guia molt important per donar un ús inclusiu a la tauleta digital. I per últim, els dispositius mòbils són una gran font de motivació pels alumnes, ja que permeten fer un procés d’aprenentatge més adaptat a les seves necessitats i interessos. This research is the result of the final project titled "Inclusive education through mobile devices. Analysis of experiences in schools from Catalunya". The aim is to analyze experiences in 28 different schools in Catalunya with digital tablet and with an inclusive aspect through Universal Design for Learning. For this purpose we collaborate with the Department of Education of Catalunya, through a working group named "Using mobile devices to inclusive education". Throughout the investigation are used different research techniques to achieve the main objective. This research techniques utilised are: analysis of documentation, no participant observation and discussion group. The results from the analysis of the collected information show different conclusions. First of all, the only (em sona millor aixi, pero no estic segura que sigui del tot correcte) use of the digital tablet is not inclusive because the most important is how it is used in classrooms. Secondly, the characteristics and versatility of these mobile devices help all students to participate and succeed in ordinary classrooms. Third, the guidelines of Universal Design for Learning are a very important guide to give an inclusive digital tablet use. Finally, mobile devices are a great source of motivation for students since that allow a better learning process more appropriate to their needs and interests.
-Tauletes digitals
-Educació inclusiva
-Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA)
-Necessitats Educatives Especials (NEE)
-Educació inclusiva
-Dispositius mòbils
-Educació -- Efecte de les innovacions tecnològiques
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
emaurim.pdf 2.308 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters