To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/57333

Familias, educación y prevención del maltrato infantil;
Families, education and the prevention of child abuse
Balsells, M. Àngels; Arco Bravo, Isabel del; Miñambres Abad, Amparo
Este artículo presenta los resultados de una investigación empírica de carácter educativo desarrollada en el ámbito de lo social, cuyo objetivo principal ha sido la creación de un Proyecto de Intervención Educativa, metodológica y teóricamente fundamentado, dirigido a padres negligentes, con la finalidad de prevenir las situaciones de riesgo social. Las principales innovaciones didácticas y pedagógicas que se logran con esta investigación son la búsqueda de los contenidos a aprender por estos padres, así como las técnicas más adecuadas para enseñar los correspondientes conceptos, procedimientos y actitudes. La aplicación del programa a una muestra real de familias maltratadoras y negligentes es uno de los pilares de la metodología de la investigación. The need to do educational intervention with parents who lack of physical, biological and social care towards their children, going forward the nowadays trend in social intervention with those parents that is featured by assistance, welfare, or the work in cases is the purpose of this research. It is aimed, as the main objective, the creation of an educational intervention project, with negligent parents, to prevent the lack of social adaptation of under aged; it should be carried out for a limited period of time by the familiar educator. The research about the contents to learn by those parents and the most adequate techniques to teach the proper concepts, procedures and attitudes is the main didactic innovation that is to obtain.
-Familia
-Acción socioeducativa
-Maltrato infantil
-Protección de la infancia
-Maltractament infantil
-Infants maltractats
(c) Sociedad Española de Pedagogía, 2007
article
publishedVersion
Sociedad Española de Pedagogía
         

Full text files in this document

Files Size Format View
004425.pdf 116.9 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters