To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/58591

Estudi(s)- anàlisi, disseny i implementació- en i per a l’ús de l’e-Portfoli en la formació inicial de mestres
Fortuny Plana, Judit Cristina
Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Aquesta recerca té lloc a la Universitat de Lleida (d’ara endavant, UdL), concretament a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (d’ara endavant, FEPTS) en l’àmbit dels graus d’Educació. La investigació es centra en tres aspectes concrets basats en algunes de les necessitats de la Universitat a partir dels quals es desenvolupen tres investigacions: la primera es basa en l’estudi de l’ús del e-portfoli a la FEPTS de la UdL per tal de recollir les necessitats i realitzar un anàlisi i valoració de diferents plataformes d’e-portfolis; la segona en referència a la millora de les evidències basades en la pràctica reflexiva dels alumnes de segon curs del grau d’educació primària dual; i la tercera i última en la implementació d’un nou e-portfoli (plataforma mahara) amb el disseny i la seva experimentació mitjançant una prova pilot amb els alumnes de primer curs de la proposta de Gestions creatives del grau d’educació infantil, amb els quals es desenvolupen diferents continguts de la matèria Organització de l’espai escolar, materials i habilitats docents I i es promou la pràctica reflexiva en els textos dels alumnes. Els objectius generals del treball són: (1) Analitzar l’ús de l’e-portafoli a la FEPTS de la UdL; i (2) Dissenyar i implementar un e-Portafoli basat en la pràctica reflexiva amb els alumnes de primer curs del grau d’educació infantil en la proposta de gestions creatives; i a partir d’aquests es desenvolupen diferents objectius específics. Per desenvolupar la investigació s’ha seguit la metodologia de disseny i desenvolupament basada en la millora de la pràctica real, l’investigador pren la posició d’observador- participant ja que forma part activa de la investigació mitjançant la investigació- acció. El paradigma d’investigació és interpretatiu amb l’ús d’eines mixtes per a la recollida de dades, depenent de cada estudi s’utilitzen tècniques qualitatives i quantitatives per tal de donar resposta als objectius del treball. En els resultats del treball s’ha constatat que els docents a pesar que troben útil l’ús d’una plataforma d’e-Portfolis hi ha un alt percentatge que no en fa ús, això es degut a les dificultats d’accés, a l’ús de contrasenyes i demés dificultats que impedeixen l’ús habitual de l’eina. Per aquesta raó s’ha realitzat l’estudi sobre diferents plataformes e-Portfoli i finalment s’ha elegit l’eina Mahara que compleix tots els ítems de les necessitats actuals; amb aquesta eina i s’han observat i analitzat les següents potencialitats com l’accessibilitat ràpida a la plataforma, la gran quantitat d’eines disponibles, la comprensió intuïtiva de l’eina i els avantatges reflexius realitzats pels alumnes mitjançant l’eina. Per últim s’ha aconseguit millorar la pràctica reflexiva gràcies al procés d’aprenentatge reflexiu a través de diferents anàlisis d’activitats i feed-backs d’aprenentatge.
-Pràctica reflexiva
-e-Portfolis
-Pràctica professional docent
-Procés ensenyament- aprenentatge
-Portafolis en educació
-Ensenyament
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
jcfortunyp.pdf 4.139 MB application/pdf View/Open

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters