Title:
|
Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya
|
Author:
|
Tahull Fort, Joan; Montero, Iolanda; Molina, Fidel
|
Notes:
|
La Modernitat s’inicia al segle XV i cristal·litza al XIX amb unes característiques molt concretes. Aquest període es caracteritza per l’ús de la raó com a element prioritari en l’organització de les diverses institucions socials. També van aparèixer destacats corrents liberals. El procés de modernització tingué moltes dificultats per consolidar-se en les escoles espanyoles al llarg del segle XIX. Aquest article pretén mostrar algunes d'aquestes dificultats: inversions minses, equipaments educatius deficients, alt nombre d'analfabets, consideració social del mestre negativa... La investigació mostra la institució educativa en un context més ampli: històric, social i cultural. Massa vegades s'ha presentat l'escola com una institució aïllada i isolada, separada d'allò que s'esdevé fora de l'aula. També, s'interpretaa partir dels elements socials i culturals més significatius.Aquesta visió ens obrirà a noves perspectives per comprendre l'educació del segle XIX. Unes elits molt rellevants i amplis sectors de la societat valoraven negativament la Modernitat i els corrents liberals; també, aquesta visió la tenien de totes les aportacions modernes i liberals per transformar les escoles. |
Subject(s):
|
-Poder -Societat -Racionalitat -Escola |
Rights:
|
cc-by (c) Tahull et al., 2016
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
|
Document type:
|
article publishedVersion |
Published by:
|
Hipatia Press
|
Share:
|
|