Notes:
|
Aquest treball té com objectiu establir quina és la probabilitat d’una gran empresa familiar espanyola d’optar pels serveis d’auditoria que ofereixen les companyies que conformen el Big Four, en comparació amb l’empresa no familiar espanyola. A més, d’analitzar quins són els factors que condicionen aquesta probabilitat.
Per una banda, a partir dels resultats obtinguts d’una mostra de 340 empreses, 170 familiars i 170 no familiars, es determina que les variables que influeixen en l’elecció de l’auditor són el cost de l’auditoria, la rendibilitat econòmica, el palanquejament, l’import net de la xifra de negocis així com també si les empreses presenten en el seu informe d’auditoria de comptes salvetats o no.
D’altra banda, s’estableix que no existeix una gran diferència entre la probabilitat de que una empresa familiar esculli una societat d’auditoria de les que conformen el Big Four, i la d’una empresa no familiar. Rebutjant així les hipòtesis plantejades, sobre que la probabilitat en les empreses familiars era inferior.
Finalment, es conclou que no existeix diferència entre aquests dos tipus d’empresa degut a la recerca de qualitat, seguretat, credibilitat i altres avantatges que ofereixen aquestes grans companyies, com són PricewaterhouseCoopers, Deloitte, KPMG i Ernst & Young. |