Notes:
|
Aquest article té com a objectiu dur a terme un estat de la qüestió de la premsa local digital del nostre país, per veure com s’ha adaptat el periodisme de proximitat a les noves característiques del periodisme digital. Primerament es fa un recorregut històric del periodisme local en línia, s’enumeren els avantatges i els inconvenients que ofereix el nou mitjà i es detalla la situació actual del mercat dels cibermitjans. La segona part de l’article analitza dos casos de mitjans locals digitals, el del portal VilaWeb a Catalunya (s’estudia concretament el cas de VilaWeb Mollerussa); i el del portal Madridiario, de la Comunitat de Madrid; per veure quin és l’aprofitament dels recursos digitals, com ara la interacció del lector-usuari i l’accés personalitzat a la informació. Aquesta anàlisi mostra com les possibilitats del periodisme 2. 0 encara no estan consolidades en els mitjans de comunicació digitals locals. Si bé els mitjans nacionals treuen el màxim profit de les possibilitats del mitjà digital, ja sigui a través de blocs o fòrums d’opinió, als mitjans locals encara no s’han consolidat unes bases de segmentació popular prou sòlides per animar la participació dels ciutadans.
This paper presents an overview of the Spanish local digital media with the aim to see how the local media have adapted to new journalism’s characteristics. First, it offers a historical review of online journalism, it shows a list of the advantages and disadvantages that new media are offering and a description of the current situation of digital media market. The second part analyzes two cases of local digital media: VilaWeb in Catalonia (specifically the case of VilaWeb Mollerussa) and Madridiario, in the region of Madrid. It aims to evaluate their use of digital resources, such as the level of interaction with the reader-user and the personalized access to the information. This analysis shows how the potential of journalism 2. 0 is not yet established in the digital local media. While the national media takes full advantage of the possibilities of digital media, like blogs or forums of opinion, the local media have not yet achieved a solid ground for popular segmentation to encourage the participation of citizens. |