To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/60507

Les femmes-relais en las instituciones escolares: una experiencia de mediación natural en Francia;
The femmes-relais in schools: an experience of natural mediation in France
Llevot Calvet, Núria
En Francia, en la mayoría de los barrios con dificultades actúan las femmes-relais, se trata sin duda, de una de las experiencias más conocidas y antiguas en el campo de la mediación: una figura que, teóricamente, interviene para dar respuesta a una demanda, individual o colectiva, de interpretación pero que, en realidad, como veremos, facilita la relación entre las familias recién llegadas y las instituciones escolares del país de acogida. In France, the femmes-relais act in most of the neighbourhoods with difficulties, which is without any doubt one of the well-known and old experiences in the field of the mediation: a figure that, theoretically, intervenes to give an answer to a singular or collective demand of interpretation but that, in fact, as we will see, facilitates the relationship among recently arrived families and the schools of the admitting country.
-Conflicto escolar
-Interpretación cultural
-Traducción lingüística
-Institución escolar
-Progenitores de minorías étnicas
-Profesorado
-School conflict
-Cultural interpretation
-Linguistic translation
-Schools
-Parents of ethnic minorities
-Teachers
-Mediació escolar
(c) Instituto Calasanz de Ciencias de la Educación, 2004
article
publishedVersion
Instituto Calasanz de Ciencias de la Educación
         

Full text files in this document

Files Size Format View
008730.pdf 130.4 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters