To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/62652

El debate virtual: su interés como herramienta de enseñanza-aprendizaje en el EEES
Salamero Teixidó, Laura; Ezquerra Huerva, Antonio
El Espacio Europeo de Educación Superior exige que la docencia tradicional incorpore nuevas herramientas de enseñanza-aprendizaje para ajustarse al nuevo modelo educativo diseñado. El debate virtual es un instrumento de interés para cumplir dicho fin, puesto que, entre otros, permite al docente guiar y orientar parte del trabajo autónomo de los alumnos que ahora se incorpora al currículo de créditos ECTS. Las reflexiones contenidas en este artículo se basan en la experiencia docente del Área de Derecho Administrativo de la Universidad de Lleida. The European Space of Higher Education requires the traditional teaching methodologies to incorporate new teaching-learning strategies in order to adjust to the new educational model designed. The online discussion forums are an interesting instrument suitable to accomplish such an aim, since they allow the professor to guide and direct part of the autonomous work that now is taken into account in the curriculum based on the European Credit Transfer System. The reflexions contained in this article are based on the experience of the Administrative Law Area of the University of Lleida.
-Créditos ECTS
-Debate virtual
-Trabajo autónomo
-Aprendizaje colaborativo
cc-by (c) Universidad de Códoba, 2012
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
article
publishedVersion
Universidad de Córdoba, Facultad de Derecho
         

Full text files in this document

Files Size Format View
018391.pdf 43.99 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters