To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/1731

El descobriment: un context educatiu per implicar els alumnes d'educació primària en l'aprenentatge de la natació
Ramírez, Eduard (Ramírez Banzo)
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
Emmarcat en un context educatiu, la present recerca fa un recorregut teòric per les diferents perspectives que fonamenten els diferents enfocaments de l'ensenyament i aprenentatge de la natació i presenta aquelles estratègies d'ensenyança basades en el descobriment que, fruit de les seves característiques i estructura, poden ser utilitzades per part dels monitors de natació perquè els alumnes s'impliquin cognitivament en els processos d'ensenyament-aprenentatge de la natació. La recerca aprofundeix en la pedagogia del descobriment entenent-la com aquell context educatiu condicionat per l'educador, mitjançant el qual i amb la utilització de les estratègies d'ensenyança pertinents, aquest, a l'hora de presentar les activitats i interaccionar amb els alumnes, pot fomentar el seu protagonisme. Un protagonisme que vindrà marcat per l'aportació personal de cada alumne, d'aquelles respostes descobertes fruit de les decisions preses davant l'estructura de l'activitat presentada, sempre de forma intencionada, pel monitor. D'aquesta manera es promou una implicació i una participació activa dels alumnes en els processos d'aprenentatge de la natació qua ajuda a cercar-ne la significació, en contraposició, a la visió més tradicional del tractament dels cursets de natació i dels seus aprenentatges basats en una pedagogia del model. Una pedagogia en la repetició i automatització d'uns gests presentats pel monitor de natació. Framed on an educative context, the current reserach is a theoretical exploration as well as a presentation of teaching discovery strategies that may be used by swimming instructors to direct the students under a cognitive situation in the swimming learning processes. The reserach attempts to show how interacting with the students using discovery strategies can help to make the students the real protagonists of their learning process. This will place the student at the centre of the decision making process with reference to the tasks presented by the instructor, always within an educative context. This ensures active participacion of students in the swimming teaching processes. This in turn helps them to look for the meaning of their learning. In contrast, traditional teaching methodologies are based on the model forms of teaching, whereby students mechanically reproduce the task presented to them by the instructor. Director/a: Núria Simó
-Natació per a infants
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Pla, Gil; Ramírez, Eduard (Ramírez Banzo); Boluda Viñuales, Gemma
 

Coordination

 

Supporters