Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2508

La lectura compartida: una eina per l'aprenentatge de la lecto-escriptura en equips cooperatius
Bassas Mas, Maria
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 L’estudi de cas que es presenta l’hem realitzat a Cicle inicial (CI) de l’escola els Castanyers de Viladrau. Hem portat a terme un projecte per tal d’estudiar la lectura compartida tot utilitzant equips cooperatius (Pujolàs, 2008). Els objectius d’aquest treball són: en primer lloc, ensenyar els alumnes a aprendre de manera cooperativa, és a dir, saber treballar conjuntament, tenir respecte mutu, escoltar als companys, proporcionar ajudes a la resta de l’equip i respectar els punts de vista dels altres, i, en segon lloc, millorar la comprensió dels texts; millorar la lectura i l’escriptura, saber realitzar les tasques i rols, saber seleccionar informació, aprendre a realitzar preguntes. Per portar-lo a terme vam realitzar set sessions en les qual la lectura compartida i els equips cooperatius eren les bases de totes elles. El conjunts de les activitats ens ha permès evidenciar una cohesió del grup-classe més elevada que abans de realitzar-les, així com una lleugera millora en els aspectes relacionats amb la comprensió lectora. The research of the case which is introduced it’s been made on the First Cycle of the Castanyers de Viladrau School. We’ve carried through a project in order to study the shared reading, using cooperative teams (Pujolàs, 2008).The aims of this study are: first, to teach the students to learn on a cooperative way or rather knowing how to work together, having mutual respect, listening to the classmates, providing help to the rest of the group and respecting the other points of view. The second aim is improving the texts understanding; getting better the child’s reading and writing, knowing how to carry out the tasks and roles, knowing how to classify information and learning how to make questions. In order to accomplish the study we’ve made seven sessions, in which the shared reading and the cooperative teams were the bases of all of them. The ensemble of the activities allowed us demonstrating: a cohesion of the class, which increased in comparison with the moment before making it and some improvement on the aspects related to the reading comprehension.
-Lectura - Comprensió
-Aprenentatge
-Cooperació educativa
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem