To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2510

Anàlis d'una experiència d'integració de les TIC als projectes de treball global desenvolupada a l'aula d'educació infantil
Burgos Rodríguez, Marta
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Algunes de les investigacions desenvolupades en els últims temps fan cada cop més incidència en la importància de l’enfocament metodològic sota el qual s’integren les noves tecnologies a l’aula. L’estudi que es presenta a continuació parteix de l’anàlisi d’una experiència d’integració de les TIC en una proposta de projectes de treball global desenvolupada en dues aules d’educació infantil de l’escola la Sínia de Vic. El propòsit general del treball és mostrar quins són els efectes que aquestes tecnologies exerceixen sobre l’alumnat i el professorat implicat, així com la contribució d’un recurs com el bloc en la relació entre l’escola i la família, prenent com a fil conductor el projecte portat a terme. En aquest sentit, alguns dels resultats més rellevants de la investigació mostren com els rols desenvolupats per l’alumnat i el professorat de l’aula influeixen directament en les actituds i la motivació de l’alumnat envers les tasques, i finalment posen de manifest la importància dels plantejaments didàctics sota els quals s’utilitzen els recursos TIC a l’aula. D’altra banda, s’ha vist que el bloc no ha tingut les mateixes repercussions en totes les famílies per diversos motius particulars que requeriran d’un treball més a fons per potenciar-ho molt més entre els pares i mares. Some of the investigations carried out in the recent years emphasize the importance of the integration of new methodological technologies approaches in the classroom. This study is focused on the analysis of an integrating ICT proposal experience for a global work projects developed in two kindergarten classrooms at Sínia’s school, Vic. The purpose of the study is to show the effects that these technologies have on the students and teachers involved, as well as the contribution of a resource like a blog on the relationship between the school and the family, taking into account the project developed. In this sense, some of the most important results of the research show that the roles developed by students and teachers in the classroom influence directly in the motivation of the students and their attitudes toward work. Finally it shows the importance of teaching approaches when teachers use ICT in the classroom. Moreover, it has been observed that the blog has not had the same impact in all the families for particular reasons, and it will be necessary to work further in order to promote the use of this resource between the families.
-Tecnologia educativa
-Innovacions tecnològiques -- Ensenyament
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters