Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2595

Política i empresa, companyes de viatge La qüestió catalana Reportatge digital sobre l’empresariat català i l’encaix Catalunya- Espanya. Valoracions entorn el debat sobiranista
Escobar Martí, Marta
Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació
Curs 2012-2013 El debat sobiranista català està a l‟ordre del dia i actualment no passa desapercebut en cap mitjà de comunicació ni tampoc en el món polític, econòmic i empresarial. El fet d‟estar tan viva una temàtica així de delicada està ocasionant controvèrsies dins l‟empresariat català o que té la seva empresa ubicada a Catalunya perquè tot plegat provoca moltes incerteses, que són el pitjor enemic dels empresaris i dels negocis. Tanmateix, però, les informacions publicades o emeses venen marcades per les opinions polítiques i periodístiques, que es troben censurades en certa mesura perquè segueixen una determinada línia política i/o editorial. Per això s‟ha elaborat un reportatge digital focalitzat en l‟empresariat català i l‟encaix Catalunya-Espanya que pretén aportar noves valoracions entorn a aquest debat donant veu a empresaris i professionals, entre altres. La part teòrica de la memòria defineix els conceptes bàsics que són de forçat coneixement per realitzar una part pràctica que ha de ser entesa per qualsevol persona i que s‟ha de tractar amb la major objectivitat possible. Per això, el web http://laquestiocatalana.cat aporta un llenguatge planer i les eines bàsiques per donar a conèixer una matèria molt criticada per alguns sectors. A través d‟entrevistes a personatges rellevants, el web introdueix nous punts de vista sobre una qüestió marcada, a simple vista, per la preocupació d‟un possible boicot per part d‟Espanya. Però aquesta no sembla ser la principal inquietud dels entesos, i és que hi ha altres aspectes encara més alarmants que poden influir en l‟empresariat i que no són tractats per cap mitjà de comunicació convencional. The Catalan sovereignty process got underway after the massive demonstration of 11 September, when around two million people demanded independence for Catalonia. This has created a climate of uncertainty for Catalan entrepreneurs and those whose companies are based in Catalonia because uncertainty is the worst enemy of business. Although the traditional media have been publishing information related to Catalan entrepreneurs and Catalonia’s secession, a lot of news is censored in line with political or editorial policy. For this reason, this researcher has written a report focused on Catalan entrepreneurs and Catalonia Spain links, which aims to present new points of view based on the opinions of entrepreneurs and other professionals. The theoretical part of the report defines the basic concepts so that the non-specialist can understand it. The report is well documented and includes interviews with a view to achieving the greatest possible objectivity. To this end, the website http://laquestiocatalana.cat provides the user with the basic tools to understand a topic which has been widely criticized in some areas. For instance, the user can find a lot of information and interviews about a possible Spanish consumer boycott. Nevertheless, this does not seem to be the main concern of the experts as there are even more alarming considerations which could affect business in Catalonia, such as public finance or the role of financial institutions and these questions have not been adequately covered by the media.
-Nacionalisme -- Aspectes econòmics-Catalunya
-Empreses -- Aspectes polítics
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem