To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3356

“L’Emozione di conoscere e il desiderio di esistere”: Què és i com afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l'autonomia de l'infant
Molins Joaquin, Bruna
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a Itàlia i usada com a referent en l’Educació Especial, amb la intensió de poder valorar de quina manera afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l’autonomia de l’infant. Per fer-ho, s’ha fet un recull dels estudis més rellevants relacionats amb el mètode “Emozione di conocscere” i amb el concepte d’autonomia. Seguidament, s’ha fet una observació acurada per poder descriure la posada en pràctica d’un projecte basat en aquesta metodologia i analitzar com aquest intervé en desenvolupar dita competència en els alumnes. Tot això, emmarcat dins l’escenari de la “Scuola Elementare Pirazzini”, situada al centre – nord d’Itàlia. The work presented below aims to delve into the “Emozione di conoscere e desiderio di esistere” pedagogical methodology, born in Italy and used as a referent in Special Education, with the intention to be able to valuate in which way its practice affects to the child autonomy development. In order to research about that, it has been done a collection of the most relevant studies related to the method “Emozione di conoscere” and with the autonomy’s concept. Next, it has been done an accurate observation to describe the practice of a project based in this methodology and to analyze how this project intervenes in the development of this competence in the pupils. The entire project is framed into the scenario of the school “Scuola Elementare Pirazzini”, situated in the centre – north of Italy.
-Autonomia de l'alumne
-Educació especial
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters