To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3359

L’aprenentatge de càlcul mental a través de jocs a un aula d’educació primària
Moreno Martínez, Lorena
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 Aquest treball es basa en identificar les estratègies de càlcul mental que fan servir alumnes de quart de primària. Aquesta identificació es realitza a partir de la resolució d’operacions per part dels alumnes i el seu posterior anàlisi. A partir de les estratègies que hagin sorgit, es realitzarà una intervenció didàctica basada en jocs matemàtics per tal de descobrir i treballar noves estratègies matemàtiques. Finalment, amb una nova prova es comprovarà si els nens i nenes coneixen i apliquen diferents estratègies pel càlcul mental. Amb aquesta intervenció es pretén comprovar si a partir de jocs els nens i nenes milloren les estratègies de càlcul mental. This work is based on identifying mental arithmetic strategies used by fourth grade students. This identification is performed with the resolution of operations done by students and their subsequent analysis. With the strategies that have arisen, a didactic intervention based on mathematical games will be performed in order to discover and work with new mathematical strategies. Finally, if the children know and apply different strategies for mental arithmetic will be checked with a new test. This intervention is meant to check if games improve child mental calculation strategies.
-Càlcul mental
-Educació primària
-Matemàtica recreativa
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters