Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3384

Com conceben els infants els fenòmens meteorològics
Giol i Muñoz, Berta
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 En aquest projecte es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències des del parvulari, i la possibilitat de l’escola d’iniciar-los en temes complexos com són els fenòmens meteorològics. És positiu que els docents s’interessin per conèixer les teories intuïtives dels seus alumnes abans d’introduir nous temes de ciències, d’aquesta manera aquests es podran abordar més efectivament i per tant serà més senzill fer-ne evolucionar les seves idees inicials, acostant-los a un model més aproximat amb la ciència. L’estudi, que es basa en les idees d’infants de 4 a 7 anys, es fonamenta amb un recull de dades reals a través d’entrevistes relacionades amb els fenòmens de la pluja, la neu i la boira. D’aquesta manera, s’analitzen les teories dels infants que expressen a través dels conceptes intuïtius que han anat creant i dels conceptes introduïts durant la seva estada a l’escola. La recerca finalitza amb unes conclusions en què es reflexiona sobre la possibilitat d’aprenentatge dels infants en relació als fenòmens meteorològics que els envolten. This thesis will analyse thoroughly the capability of children to learn sciences since pre-school and also the possibilities of schools to introduce them in complex topics such as meteorological phenomena. It is positive that teachers interest themselves in knowing the intuitive theories of the children before introducing new science topics. Thus, these phenomena will be introduced more effectively and, therefore, it will be easier to make their initial ideas evolve approaching them to a model closer to science. This study, which is based on 4 to 7 years old children ideas, is based on a set of real data got through interviews related to the rain, snow and fog phenomena. Using this information, it will be analysed the children theories formed through the intuitive concepts created on their own and also those concepts introduced by the school. The research ends with the conclusions in which the children’s capability to learn meteorological phenomena they are surrounded by is analysed.
-Meteorologia
-Ciències naturals -- Ensenyament
-Educació infantil
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem