Título:
|
L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
|
Autor/a:
|
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
|
Otros autores:
|
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
Notas:
|
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània. |
Materia(s):
|
-Art -Estètica -Art -- Ensenyament |
Derechos:
|
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Artículo info:eu-repo/publishedVersion |
Editor:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|