Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/4216

Com conceben infants de 5 anys els canvis d'estat de l'aigua
Soler Molist, Laura
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2014-2015 En aquest projecte s’analitzen les idees que tenen infants de 5 anys sobre els canvis d’estat de l’aigua. La recerca es centra en quatre preguntes d’investigació. La primera, és si els infants tenen facilitat per parlar dels canvis d’estat. La segona, si tenen la idea de permanència i si creuen que la substància canvia. La tercera, com vinculen la calor i per últim, es centra amb la terminologia que utilitzen. També es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències i com és de positiu que els mestres s’interessin per les seves idees inicials, per evolucionar-les a partir de confeccionar un projecte curricular que permeti desenvolupar les habilitats de pensament científic. L’estudi es fomenta amb un recull de dibuixos i explicacions d’infants de 5 anys, a partir d’una seqüència d’activitats que vaig portar a terme a 15 alumnes a l’escola “el Lluçanès”, de Prats de Lluçanès. This project provides an analysis of the ideas and concepts that a group of five-year-olds have about water transformation. The research focuses on four different sub-topics. First of all I analyse if children have the facility to talk about the state changes. The second one, if they have idea of permanence and change of the substance. Then, observing how they relate this action to heat. And last, analysing the terminology they use to talk about this process. This report also reflects the ability of children to learn about science, and the fundamental role that teachers can play in this process by developing a curricular project based on the primary ideas of the infant, and its evolution. This approach results in the early development of scientific thinking skills. The study, conducted during my internship, in “Lluçanès” School in Prats de Lluçanès. It is based on the collection of drawings and descriptions of the five-year-olds about the activities I developed with them.
-Educació infantil
-Ciències naturals -- Ensenyament
-Aigua en l'ensenyament
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem