To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4246

Tertúlies musicals dialògiques en l'educació. Un estudi de cas : L’escola d'adults La verneda de Sant Martí
Piqué Ortoll, Esther
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2014-2015 El propòsit d’aquesta investigació és conèixer una metodologia innovadora en el camp de l’educació musical, “Les Tertúlies Musicals Dialògiques”, amb la finalitat d’apropar la música clàssica als alumnes de primària. La recerca parteix d’un enfocament qualitatiu basat en un estudi de cas. El cas escollit és l’escola d’adults La Verneda de Sant Martí de Barcelona. S’ha realitzat un anàlisi del funcionament d’aquest centre partint de l’observació directa i l’entrevista semiestructurada com a instruments de la investigació. I s’ha obtingut unes conclusions, on es pot observar com les Tertúlies Musicals Dialògiques serien una bona metodologia per ensenyar els clàssics musicals i continguts d’aquesta àrea, a partir de l’aprenentatge dialògic i de totes les seves aportacions en l’aprenentatge, a nens i nenes d’educació primària. The research aim is to get knowledge about an innovative methodology in musical education, “Les Tertúlies Musicals Dialògiques”, to bring classical music to primary school children. The research adopted a qualitative approach based on a case study. The context of the case study is an adult school, La Verneda de Sant Martí in Barcelona. The research instrument has been a direct observations and a semi- structured interview. The main conclusion is that the “Tertúlies Musicals Dialògiques” could be a good methodology to teach classical music and their related contents to primary school children, based on the dialogic learning and all its benefits for the learning process.
-Educació primària
-Música -- Ensenyament
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters