To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4757

Impacte del programa d’activitat física “Activem-nos” sobre l’estat d’ànim i l’interès- plaer en persones adultes amb discapacitat intel·lectual greu
Lozano Arnau, Mònica
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 Aquest treball de recerca pretén investigar quin impacte té el programa d’activitat física “Activem-nos” sobre l’estat d’ànim i l’interès-plaer de les persones adultes del Centre Riudeperes que presenten una discapacitat intel·lectual greu. S’ha implantat un programa d’activitat física anomenat “Activem-nos” durant 11 setmanes, per tal de millorar l’estat d’ànim i l’interès-plaer dels participants amb discapacitats intel·lectuals greus. L’estudi està destinat a 11 subjectes, 8 d’aquests pertanyen al grup intervenció i per tant se’ls hi ha implantat el programa. Els 3 restants, figuren al grup control on durant aquestes setmanes no se’ls ha implantat cap programa d’activitat física. Així doncs, a través de l’instrument d’avaluació, MIPQ de Eliane Ross y Chris Oliver (2003), s’ha avaluat de manera quantitativa preintervenció i post intervenció els valors de cada subjecte, per tal d’observar si al finalitzar-la han obtingut millores respecte les dues variables. Finalitzat l’estudi, s’ha observat una millora del grup intervenció de 4.30 punts sobre la variable d’estat d’ànim, respecte al grup control i 4.53 punts sobre la variable d’interès-plaer. Per tant, el programa d’activitat física “Activem-nos” augmenta 9.21 punts sobre el total de l’escala. This Research Project expects to investigate which impact has the physical education programme “Activem-nos” about the mood and the interest-pleasure of the adults who are in Riudeperes Center that present a servere intellectual disability. A physical activity programme called “Activem-nos” has been established, during eleven weeks, in order to increase the mood and the interest-pleasure of the participants who have serious intellectual disabilities. The study is based on 11 persons, 8 of them belong to the intervention group and, for that reason, it has been implemented the programme on them, and the 3 other belong to the control group which has not been implemented any physical activity programme. Therefore, using the assessment instrument, MIPQ by Eliane Ross and Chris Oliver (2003), it has been evaluated quantitatively (preintervation and postintervation) the values of each person, in order to see if at the moment that they have finished it, they have improved or not in the two variables. After the end of the study, it has been observed the improvement of the intervention group 4.30 points about the mood more than than the control group; 4.53 points about the interest-pleasure. In conclusion, the physical activity programme “Activem-nos” has been increased 9.21 points of the total level.
-Exercici
-Discapacitats mentals
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters