To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4803

The Use of CLIL methodology as a tool to teach English in infant education by teachers in Osona
Salvans Deordal, Iris
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 This study is based on CLIL methodology as a tool to learn English as a foreign language giving a special look in infant education. This research presents a detailed explanation of the methodology and its characteristics. Furthermore, it also presents real data collected in 39 schools from Osona by using an online questionnaire in order to analyze the relationship that English teachers have in this area with the English subject and the CLIL methodology. Most of the schools do not teach English in infant education, some of them use CLIL methodology, and the main reason of not using it is the lack of information that they have about the approach. Aquest estudi està basat en la metodologia CLIL com a eina per a aprendre l’anglès com a llengua estrangera, donant una visió més centrada en l’Educació Infantil. Aquest projecte presenta una definició detallada de la metodologia i les seves característiques. A més a més, també presenta les dades de 39 escoles d’Osona, recollides a través d’un qüestionari online per tal d’analitzar la relació que els mestres d’anglès d’aquesta àrea tenen amb la metodologia CLIL. La majoria de les escoles no imparteixen anglès en l’Educació Infantil, algunes usen la metodologia CLIL, i la principal raó per no utilitzar-la és la falta d’informació sobre la metodologia.
-Llenguatge i llengües -- Adquisició
-Llengua segona -- Adquisició
-Anglès -- Educació infantil
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters