Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/4805

“Reggio Children” i “L’Emozione di Conoscere e il Desiderio di Esistere” : què són i com contribueixen a la inclusió de tots els infants
Bagaria Illamola, Núria; Martínez Plà, Laura
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 El present treball pretén mostrar i donar a conèixer els principis bàsics de les metodologies "Reggio Children" i "L’emozione di conoscere" que faciliten l'atenció a la diversitat i, en definitiva, la inclusió de tots infants dins de la mateixa aula. Aquests fonaments s'exposen a través de l'anàlisi, interpretació i reflexió de les realitats educatives observades a dues escoles de la localitat de Castelnovo di Sotto (Itàlia), en concret a la “Scuola dell'Infanzia Palomar” i a la “Scuola Materna Parrocchiale Villa Gaia”. Les observacions han estat determinades pels següents criteris: la distribució del temps, l’organització de l’espai i dels materials, els agrupaments dels infants, la intervenció educativa, el rol de l’adult i la relació amb la comunitat. Finalment, s'ha conclòs la investigació amb la construcció d'un decàleg en el que s'han recollit els aspectes considerats primordials per a la construcció d'una educació inclusiva i de qualitat. The aim of the current thesis is to expose the basic principles of the "Reggio Children" and "L’emozione di conoscere" methodologies or teaching approaches. Those principles focus in easing the attention to diversity procedures in particular, and the inclusion of all children within the class in a more general sense. The aforementioned principles are shown through the analysis, interpretation and thought based on the observations performed at two schools in Castelnovo di Sotto (Italy), more precisely “Scuola dell'Infanzia Palomar” and “Scuola Materna Parrocchiale Villa Gaia”. Time distribution, spacial organization and materials were the target aspects willing to be observed. Children grouping methods, educative intervention, and the adult role and the link with the community where also essential factors in this sense. At last, the investigation was completed by adding a summary where to collect the key aspects of the development process of an inclusive, high-quality education system.
-Educació inclusiva
Tots els drets reservats
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
         

Mostra el registre complet del document