To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4807

L’Expressió corporal : com ho treballen les escoles bressol?
Canaleta Auladell, Xènia
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 La motivació i interès personal del present estudi ha sorgit de la pregunta: “Com es treballa l’expressió corporal a l’escola bressol?” Partint d’aquesta qüestió i de la hipòtesi que actualment algunes llars d’infants treballen l’expressió corporal, a través de la psicomotricitat, i dins d’una franja horària concreta. S’ha realitzat una fonamentació teòrica on es planteja conèixer què és l’expressió corporal, la influència que té en altres disciplines i perquè és important treballar-ho a l’escola bressol. Per tal de donar-hi resposta, s’ha estudiat a través d’entrevistes realitzades a directores i mestres de nou escola bressol tant de la província de Barcelona com de Girona. On s’ha posat en relació l’opinió d’ambdues docents, directora i mestra. També s’ha observat algunes sessions d’expressió corporal, per tal de relacionar la informació obtinguda amb la pràctica. A través d’aquesta recopilació d’informació s’ha pogut valorar i apreciar quina és la realitat de l’expressió corporal dins aquestes llars d’infants, com la treballen i la importància que li atribueixen. The motivation and personal interest of this study has emerged from the question: "How is body language worked on in nursery schools?" Based on this question and on the hypothesis that some nursery schools currently work on body language through psychomotor skills, and within a particular time slot. There has been a theoretical basis which sets out to know what body language is, the influence of other disciplines and why is important to work on it in the nursery school. The answer to this has been studied through interviews with principals and teachers of nine nursery schools from Barcelona and Girona where the opinion of both has been related. We have observed several sessions of body language, to relate the obtained information with the practical one. Through this information gathering we have been able to value and appreciate what the reality of body language in these nurseries is, how they work on it and how much importance is attached to it.
-Expressió corporal
-Educació psicomotriu
-Psicomotricitat
-Escoles bressol
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters