Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/4817

TEA i inclusió educativa : quines són les actituds dels docents envers la inclusió d’alumnat amb TEA a les aules ordinàries?
Corominas Pagès, Marta; Moreno Barja, Sandra
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 En els últims anys, la inclusió d’alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) en centres d’educació ordinària ha provocat importants canvis metodològics i curriculars per part dels docents. Tot això comporta una major implicació del professorat, el qual ha d’estar contínuament en un procés de formació que possibiliti una millor qualitat de la docència. Aquest factor, no obstant, pot transformar-se en el causant d’un sentiment de malestar cap a la inclusió de l’alumnat amb TEA. Per tal de comprovar aquest fet s’ha realitzat una investigació en dues escoles d’Educació Infantil i Primària per tal de conèixer quines són les actituds, creences i/o concepcions dels docents envers la inclusió d’infants amb TEA a les aules ordinàries. En aquest estudi, a més, s’ha analitzat si les percepcions dels mestres varien en funció del context de l’escola. Finalment s’han obtingut unes conclusions que poden diferir de les hipòtesis plantejades a l’inici de l’estudi. In recent years, the inclusion of students with an Autism Spectrum Disorder (ASD) in ordinary education centres has led to major changes in curriculum and methodology. All this implies greater teacher involvement, which has to be continuous in the training process in order to enable a better quality of teaching. This factor, however, can become the cause of a discomfort feeling toward the inclusion of students with ASD. In order to check this fact, we have carried out a study in two preschool and primary education schools. Our aim was to know what the attitudes, beliefs and/or conceptions of teachers towards the inclusion of children with ASD in ordinary classrooms were. In addition, in this research, we have analysed whether the perceptions of teachers vary depending on the school context. Finally, we reached some conclusions that may differ from the hypotheses established at the beginning of the study.
-Educació inclusiva
-Infants autistes
-Autisme
Tots els drets reservats
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem