Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/4831

Esport i habilitats motrius bàsiques : la pràctica d'esport fa que l’alumnat de 5è de primària millori les habilitats motrius bàsiques
Fernández Moreno, Silvia
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2015-2016 L'objectiu d'aquest estudi és analitzar si fer activitats extraescolars esportives fa que l'alumnat millori les habilitats motrius bàsiques dins l'àrea d'educació física a l'escola. Aquest recerca es portarà a terme amb alumnes de 5è de primària d'una escola concertada a partir de la realització d’una observació sistemàtica per investigar com executen el llançament de precisió, les recepcions, el bot de progressió, el salt amb manipulació d’objectes, el gir sobre l'eix horitzontal i la carrera de velocitat, els diferents alumnes, tant els que fan activitats extraescolars esportives com els que no, durant tres 3 sessions d'educació física. A més, per conèixer si fan o no activitats extraescolars esportives passaré un qüestionari adaptat a través de diferents estudis com Mollà (2007), García, Larumbe, Naclerio, Pantoja, Pérez (2012) i Luengo (2007). Analitzant els resultats de l'observació sistemàtica es pot veure una millora significativa en els i les alumnes que practiquen esport envers els que no en fan. Per tant, el fet de practicar activitat física extraescolar ajuda en el desenvolupament de les habilitats motrius bàsiques. The aim of this study is to analyze whether doing sports helps pupils improve their basic motor skills in physical education at school. This research will be carried out with 5th grade students from a semi-private primary school. This will be done through a systematic observation to investigate how pupils do the following: aiming and shooting; catching and bouncing a ball; jumping while manipulating objects; turning on one’s horizontal axis; and running races. Likewise, both pupils who do extra curriculum activities and those who don’t will be observed during three physical education lessons. In addition, to find out if pupils do or don’t do extracurricular activities they will be given an adapted questionnaire from different studies as Mollà (2007), Garcia, Larume, Naclerio, Pantoja, Pérez (2012) and Luengo (2007). After analyzing the systematic observation results, we can observe a significant improvement in students who practice sports in comparison to those who don’t. Therefore, it can be concluded that the practice of extracurricular physical activities helps to develop basic motor skills.
-Activitats extraescolars
-Educació física
Tots els drets reservats
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
         

Mostra el registre complet del document