To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4859

Opinions dels mestres sobre l’ensenyament de les ciències a l’educació infantil i primària : un estudi quantitatiu
Bergadà Bofill, Nati
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
Curs 2015-2016 Aquest estudi té com a finalitat recollir el màxim de veus possibles del col·lectiu docent per fer un retrat de les opinions dels mestres respecte a com s’han d’ensenyar les ciències en les diferents etapes educatives, quins coneixements consideren que són necessaris per ensenyar ciències i què opinen els mestres de les capacitats i/o dificultats dels infants per aprendre ciències. L’estudi respon a una preocupació present per l’ensenyament de les ciències en les primeres edats en relació al tipus de ciència que s’està duent a terme actualment a les escoles i a la formació dels mestres que imparteixen ciències en aquestes edats. És un estudi quantitatiu que s’emmarca dins el paradigma interpretatiu i que utilitza l’enquesta com a instrument de recerca. La mostra final d’aquest estudi és d’un total de 1.229 mestres d’infantil i primària. És important destacar que actualment no hi ha dades recollides d’una mostra de mestres tan àmplia al nostre país. Les principals conclusions a què hem pogut arribar són que cal impulsar la formació del professorat en ciències, i replantejar i renovar l’ensenyament de les ciències a les escoles: modificar l’enfoc, el contingut, l’avaluació i la metodologia (passar d’una metodologia deductiva a una metodologia basada en la indagació i la modelització). The main aim of this research is to make an overview of teachers opinions regarding how teachers teach science in the different educational stages, what skills are required to consider science teaching and what teachers think about the children capabilities and/or difficulties to learn science. The present research responds to a concern for how science teaching is done in early ages in relation to the kind of science that is currently done in the schools and how the teachers, who teach science at these ages, are trained. It is a quantitative research that is part of the interpretative paradigm and uses the survey as a research tool. The final sample of the research has been a total of 1,229 kindergarten and primary teachers. Is important to emphasize, that there is currently no data collected on a so large sample of teachers in our country since now. The main conclusions are that science teacher training must be promoted and the teaching of science in schools must be reformed and renewed: change the focus, content, assessment and methodology (move from deductive based methodologies to investigation and modelling methodologies). Director/a: Jordi Martí Feixas
-Ciència -- Metodologia
-Professors -- Formació
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters