Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/5131

Detecció i anàlisis de factors de risc en psicopatologia infantil
Elias Cembrano, Henar
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2016-2017 El present estudi té com objectiu determinar si el gènere, l’estructura familiar i l’escola actuen com a factors de risc associats a la psicopatologia infantil. Amb aquest propòsit s’analitzen 80 alumnes d’una escola pública, amb una edat compresa entre 3 i 5 anys. A través del qüestionari de dades personals (Elias, 2017) i l’inventari del comportament C-TRF (Achenbach, 2000), s’estudia la relació entre els factors de risc esmentats i les escales simptomàtiques associades a la psicopatologia infantil. Els resultats obtinguts mostren que no es detecten diferències significatives pel que fa a l’estructura familiar però si pel gènere, així com un relació de col·laboració i compromís per la majoria de les famílies en relació a l’escola. Es conclou, així, que en la nostra mostra té més pes el gènere com a factor de risc, essent possiblement l’estructura familiar més rellevant si interactua amb altres variables que incideixen en el desenvolupament psicològic del nen o nena. The aim of this research is to determine whether gender, family structure and school act as risk factors associated with child psychopathology. For this purpose, 80 students of a public school are analysed, aged between 3 and 5 years. Through personal data questionnaire (Elias, 2017) and C-TRF behaviour inventory (Achenbach, 2000), it is studied the relationship between risk factors and symptomatic scales associated with psychopathology in child. The results show no significant differences regarding family structure and significant differences regarding gender. Besides, there is a relationship of collaboration and commitment of most families with the school. In conclusion, in our sample the gender has more weight as a risk factor, being family structure possibly most relevant if interacts with other variables that affect the psychological development of the child.
-Infants -- Psicopatologia
-Família i escola
Tots els drets reservats
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem