To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5281

Les creences del professorat sobre l'ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults;
Teachers' beliefs on grammar teaching in primary, secondary and adult education
Bastons i Vilallonga, Núria; Comajoan, Llorenç; Guasch, Oriol; Ribas, Teresa
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
L’article s’insereix en la tradició d’estudis sobre els sabers i les creences del professorat que indaguen en les concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge com a punt de referència per a la planificació de la millora dels criteris d’intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l’ensenyament de la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l’ensenyament del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona llengua en l’àmbit de l’ensenyament d’adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari sobre el paper de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats. This article contributes to the growing body of articles dealing with teachers’ knowledge and beliefs in their conceptions about teaching and learning as a reference point for the planning of the improvement of intervention criteria in the classroom. It includes two parallel studies that aim to know teacher cognition and their practices in relation to grammar teaching. The first study investigates a sample of primary and secondary teachers responsible for the teaching of Catalan and Spanish and the second focuses on a sample of teachers of Catalan as an additional language to adults. In both cases, the answers to a questionnaire on the role of grammar in language teaching and on current practices allow us to establish a typology that distinguishes different teaching profiles.
-Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
Publicacions de l'Abadia de Montserrat
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2017_comajoan_llorenç_creences.pdf 207.6 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters