To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5330

Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l'educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
En el text s'aborden les produccions audiovisuals que han tingut com a objecte temàtic l'educació a partir de concebre les mateixes com a eina propagandística d'una manera de fer, d'una política o d'un model de societat. Amb l'eix central de les produccions produïdes a Espanya durant la Dictadura de Primo de Rivera (1923-1930) amb el complement de diferents filmacions europees d'ampli ressò, es van analitzant distintes maneres que hi ha hagut de presentar l'educació segons intencionalitat, rutes emotives o de racionalitat utilitzades i disposició a tenir una recepció activa que permeti diferents opinions. Aquesta anàlisi permet fer una aproximació a un moment en què el model d'educar estava plenament imbuït de la voluntat propagadora de nous ideals i noves formes de pensar que es traduïren en l'interès de sensibilitzar a la població envers la necessitat d'una major higiene, d'una escolarització estesa i una atenció a la infància en risc.
-Dictadura
-Propaganda
-Educació visual -- Història
-Primo de Rivera, José Antonio, 1903-1936
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
Temps d'Educació
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2017_collelldemont_eulalia_educar.pdf 2.671 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters