To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5382

Anàlisi dels efectes que provoca la pràctica d’Expressió Corporal en les classes d’Educació Física pel que fa l’acceptació de l’individu al grup
Molina Galdón, Alba
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2016-2017 L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat identificar si es produeixen canvis pel que fa les relacions interpersonals dins d’un grup-classe d’adolescents, provocat per la implementació de sessions d’Expressió Corporal. La mostra de la recerca ha estat una classe de 3er d’ESO composada per 29 alumnes, 17 noies i 12 nois. Els dos resultats extrets, tant per la fase preintervenció com per a la postintervenció, han sigut extrets mitjançant un test sociomètric i s’ha utilitzat el sociograma per a la representació i anàlisi d’aquests emprant una metodologia qualitativa. Els resultats, mostren que la cohesió del grup-classe de 3er d’ESO varia i millora després d’implementar sessions d’Expressió Corporal a les classes d’Educació Física. A més, els alumnes que inicialment no obtenien cap vincle afectiu per part dels seus companys, després de la intervenció, n’adquireixen de nous. S’ha arribat a la conclusió que la pràctica d’Expressió Corporal a les classes d’Educació Física millora les relacions interpersonals dins d’un grup-classe i l’acceptació social de l’individu. Tutor/a: Verónica Jiménez
-Expressió corporal
-Afectivitat
-Adolescents
-Acceptació social
Tots els drets reservats
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters