Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/21891
Título: | Necessitats de formació del professorat d'educació secundària obligatòria per donar resposta educativa a l'alumnat nouvingut |
---|---|
Autor/a: | Giné, Núria; Bustamante, Jazmín; Cruz, Lorena; Martí, Elvira; Mentado, Trinidad; Piqué Simón, Begoña; Silva García, Patricia |
Otros autores: | Universitat de Barcelona |
Abstract: | Els centres educatius són institucions sobre les quals recauen múltiples demandes de la societat, a les quals no sempre poden respondre adequadament. En els darrers anys, l'arribada d'un nombre important d'alumnat nouvingut ha suposat un nou repte per al professorat i per a les dinàmiques de treball de l'aula a la qual s'incorporen els nois i les noies vinguts de fora, després de passar un temps a les aules d'acollida. En aquest article ens interessa mostrar l'opinió dels professionals de l'educació secundària sobre els èxits, els dubtes i les incerteses educatives que els planteja en la seva pràctica l'atenció a l'alumnat nouvingut i el tipus de necessitats de formació que se'n deriven per a la formació inicial i permanent del professorat. La proximitat de les seves paraules a la realitat ens acosta a una major comprensió d'allò que realment s'esdevé a les aules i als centres; i aquest coneixement hauria de ser una font inestimable per al disseny dels plans de formació per a docents. |
Materia(s): | -Formació del professorat -Educació secundària obligatòria -Estudiants estrangers -Teacher training -Secondary education -Foreign students |
Derechos: | cc-by-nc, (c) Generalitat de Catalunya, 2009
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es |
Tipo de documento: | Capítulo o parte de libro |
Editor: | Generalitat de Catalunya. Departament d¿Acció Social i Ciutadania. Secretaria per a la Immigració |
Compartir: |