Abstract:
|
Català: L’atenció a la diversitat s’ha convertit en els últims anys, amb l’aparició de les noves lleis
d’educació (la LEC a Catalunya i la LOE a Espanya), en un dels punts més importants dins
del món de l’ensenyament. Per desgràcia, aquest terme es sol associar només a alumnes
amb dificultats d’aprenentatge, baix nivell acadèmic o problemes psicopedagògics, deixant
de banda als alumnes amb altes capacitats d’aprenentatge.
Al llarg d’aquest treball de fi de màster s’analitza el context en que es troba la situació
d’aquest tipus d’estudiants: cóm ho tracten les diferents lleis d’educació, la situació a
Catalunya, i les diferents estratègies per atendre als alumnes amb altes capacitats
d’aprenentatge.
A continuació, es proposa un enriquiment didàctic ( que es tracta d’un tipus d’estratègia
per atendre a alumnes amb altes capacitats). Aquest enriquiment es basarà en
l’aprenentatge de nous conceptes per part de l’alumne amb altes capacitats, però sobretot
incidirà en el fet d’aconseguir que l’alumne augmenti la seva capacitat de raonament i
treball autònom. Per aconseguir-ho, s’ha dissenyat un material addicional al temari
proposat per la majoria de llibres de text (basats en el currículum), per al tema “Les
Comunicacions” de 3r d’ESO, de l’assignatura de Tecnologies. A més, l’alumne haurà de
desenvolupar un projecte (part més important de l’enriquiment didàctic) amb la finalitat de
crear una pàgina web, la temàtica de la qual serà escollida pel mateix alumne.
Finalment, també s’ha dissenyat una petita pàgina web de suport per als alumnes que
s’acullin a aquest enriquiment didàctic, on trobaran material per l’estudi, webs amb
aplicacions interessants i lliures, notícies, i un fòrum per comunicar-se amb altres alumnes
que estiguin treballant en projectes similars. |