Abstract:
|
Català: La meva intervenció autònoma dins el “Pràcticum” es duu a terme en un dels dos
grups de 4rt d’ESO que fan l’assignatura optativa de Tecnologia. Desprès de
observar el funcionament del grup en les intervencions acompanyada i
d’observació detecto que tenen un baix percentatge d’aprovats (al voltant del
40%). A més les classes rebudes per part del professor són generalment magistrals
i molt guiades. La participació i aportació de l’alumnat a les classes és mínima.
Treballen sempre individualment i normalment no porten els deures fets i
treballen poc a casa. La sensació global és que no es troben gaire motivats amb
l’assignatura.
Dins de la unitat didàctica d’Electrònica Digital que he impartit a 4rt d’ESO, a part
de col·laborar en la preparació de continguts, de problemes, d’activitats amb el
simulador i de l’examen individual (tipus test), he introduït canvis importants
respecte la dinàmica i el funcionament de les classes que fins ara es portaven a
terme en aquest grup. Es vol provar el comportament del grup amb una dinàmica
de treball diferent. La principal modificació es troba en el sistema d’avaluació i la
inclusió d’un treball ABP a realitzar en grup que tindrà un pes important en la
avaluació final de la unitat didàctica. Es tracta de fer activitats més atractives cap a
l’alumnat, que treballi més competències, els motivi i a la vegada que mostri
l’aplicació pràctica dels continguts explicats a la unitat didàctica amb la resolució
d’un problema real.
A partir d’aquest escenari es treballa i s’explica amb detall el treball ABP durant la
unitat amb una pràctica reflexiva i adaptant les activitats en atenció a la diversitat.
Per concloure hi ha una avaluació dels resultats obtinguts que inclou una valoració
de l’alumnat cap al professor i la unitat didàctica impartida. Amb tota aquesta
informació s’extreuen unes possibles propostes de millora i unes conclusions
sobre la unitat didàctica impartida.
Als annexos es pot trobar tota la documentació normativa o de centre que s’ha fet
servir per impartir la intervenció autònoma. A més s’afegeix la programació
completa de la unitat didàctica i els documents rellevants de la mateixa. |