Abstract:
|
El treball tracta el replantejament d’una unitat didàctica en el CFGS de Realització i Plans d’obra
(LOGSE) per tal d’optimitzar i ampliar els coneixements sobre restauració i rehabilitació, entesa
com a un possible futur dins el món de la construcció.
Primerament s’ha analitzat la situació de la restauració a Espanya i Catalunya, del qual se
n’extreu que tot i que molts sectors professionals i polítics hi veuen un gran futur i potencial
econòmic, els cicles de construcció li donen l’esquena. Comparant la importància de la
restauració dins del sector de la construcció d’Espanya amb Europa, deixa palès que en aquesta
segona té molt més pes que a la península.
Per altra banda s’analitza el problema endèmic dels cicles formatius, que està liderat per la falta
de motivació i l’alt absentisme.
Seguidament, es procedeix a refer la unitat didàctica. Prenent com a punt de partida l’estructura
que hi ha a l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia, es torna a temporitzar i programar, i s’hi
relacionen els continguts, conceptes, objectius i actituds corresponents.
Per a complir els cinc objectius marcats: dinamitzar, clarificar, augmentar la implicació i la
participació, desenvolupar el sentit crític i reduir l’absentisme, es fan diferents actuacions. Per
una banda es creen tres espais diferents de treball (el de l’aula i dos digitals en forma de bloc).
La creació d’aquests nous espais, comporta l’ampliació en el temps de dedicació de l’alumnat,
qui segueix treballant des de casa. Per altra banda es motiva un aprenentatge per deducció,
anàlisi i pràctica enlloc de per memorització. I per últim es fomenta una avaluació continuada i
una autoavaluació per part dels alumnes.
Finalment es fa una avaluació de la concordança entre els objectius marcats inicialment i
l’actuació proposada, per tal d’extreure’n un seguit de conclusions |