Abstract:
|
Català: Es proposa una adaptació curricular per a la matèria de Tecnologia de quart de la ESO per a un grup reduït d’alumnes amb ritme d’aprenentatge lent. Es programa en la unitat didàctica Electrònica Digital, que dura aproximadament un trimestre lectiu, i té un fort component procedimental amb tres pràctiques de laboratori amb la placa prototip de portes lògiques. No s’ha aplicat a cap centre, per tant és una proposta teòrica, però està basada en la impartició de la unitat didàctica durant el període de pràctiques del Màster. Seguint els models d’adaptació curricular del centre, introdueixo modificacions o ajustaments en quant a la seqüenciació de les activitats, a la temporització, a la metodologia i les tècniques i instruments d’avaluació. Es potencia la part experimental per davant de la part teòrica, i es modifiquen els criteris d’avaluació, donant més pes a l’actitud i al contingut de procediments que en la unitat didàctica ordinària. La temporització per a cada pràctica de la unitat s’estén per tal de poder assolir els aprenentatges amb més profunditat i atenció per part del docent. Els conceptes teòrics tenen un paper secundari que sustenten el treball cooperatiu i el contingut manipulatiu de l’aula taller. Pretenem incentivar la implicació i la participació de l’alumnat, així com reforçar els hàbits de treball i estudi, d’una manera més pautada i dirigida, i sempre considerant que aquesta adaptació hauria de tenir un caire temporal. La finalitat és que l’alumne s’integri el més aviat possible en el seu grup classe ordinari havent assolit les competències bàsiques i els objectius comuns docents de la unitat. |