Abstract:
|
El treball fi de màster pretén aportar una visió general, i alhora determinar el context educatiu
actual en què es troben els països d’Espanya i del Regne Unit per mitjà de la comparativa
d’alguns dels seus aspectes més rellevants.
S’ha tractat d’abordar en un inici tot aquell element més extern que configura en sí el marc
educatiu d’ambdós països com ara legislació educativa vigent, avaluació del sistema, calendari
i horari escolar, estructura del sistema educatiu etc. Tot seguit s’ha aprofundit en aspectes més
interns com són l’estudi del currículum i de la metodologia emprada en respecte a la matèria de
matemàtiques, i sempre en base a l’etapa d’educació secundària obligatòria. A continuació s’ha
observat ambdós països des de una tercera posició, totalment externa, com són les proves
PISA, a partir de les quals s’han donat diverses dades en quant a l’educació com per exemple
la despesa pública en educació, ràtio d’alumnes per professorat, formació acadèmica de la
població etc. Per concloure, i dins l’apartat de conclusions, s’ha reflexionat de tot el que s’ha
observat al llarg del treball, sobretot amb l’objectiu de respondre la hipòtesi inicialment
formulada, i a més de donar una opinió personal sobre l’ús del mètode comparatiu com a mitjà
d’explicar els resultats obtinguts en educació.
Per realitzar el treball de fi de màster s’ha utilitzat informació extreta de documents oficials com
són la llei orgànica d’educació, o el National Curriculum; també de dades estadístiques com les
que ofereix l’Eurostat o el INE; així com d’articles, notícies i vídeos, amb el fi de servir de base
de tota conclusió generada en el treball. |