Abstract:
|
Treball que tracta sobre les tutories a secundària, fent un estudi sobre les funcions del
tutor i la organització dels centres dins del marc legal de Catalunya, cercant recursos que
poden ser útils per als tutors i analitzant la programació del Pla d’Acció Tutorial del centre
on s’han realitzat les pràctiques, amb la finalitat d’aportar-hi millores.
El treball s’estructura de la següent manera:
Es comença fent una introducció on s’analitza el marc normatiu i l’organització escolar
respecte les tutories. En aquest apartat s’analitzen les funcions del tutor i es defineix el Pla
d’Acció Tutorial.
En una segona part es descriu el context que ens trobem al primer cicle de secundària,
explicant els factors principals de l’adolescència i els problemes dels alumnes, que poden
necessitar tractar durant les sessions de tutoria.
Un cop contextualitzats, i sent coneixedors dels problemes i interessos que poden tenir els
alumnes a l’adolescència, es plantegen diversos recursos tant per al seguiment individual
dels alumnes, com per al treball a l’aula o per a la informació i col·laboració amb les
famílies.
Finalment, es fa un anàlisi de la organització de les tutories i de la programació d’activitats
de tutoria previstes al PAT del centre de pràctiques per al primer cicle de secundària, i
s’aporten millores tant organitzatives com de recursos i activitats. |