Abstract:
|
Les energies renovables, són i seran claus pel desenvolupament energètic de generacions
futures i l’únic camí compatible amb el concepte de sostenibilitat. El fet de portar aquest
tipus d’energies cap a les aules de batxillerat, on els alumnes ja són prou madurs per
entendre l’importància d’aquestes es fa cada vegada més interessant. És aquesta la
motivació principi a l’hora de redactar aquest TFM: l’ inclusió curricular en el currículum de
batxillerat de les energies renovables, des de la seva vessant més pràctica.
Aquí és on radica la principal dificultat a l’hora de trobar materials didàctics per a elaborar
pràctiques fàcils d’executar a les aules i la falta de referències en materials i equips.
Aquest TFM pretén però ser una referència per a aquells docents que vulguin engrescar-se
a l’hora de fer pràctiques d’energies renovables al batxillerat, en elles trobarà tot allò
que manca en l’actualitat els llibres de text i una metodologia didàctica per a portar-les a
bon terme.
La redacció del guió de pràctiques es fonamenta en 4 propostes independents: energia
solar tèrmica, eficiència energètica, energia solar fotovoltaica i energia eòlica. L’estructura
que té aquest dossier d’experiències, fa força referència al moment, extensió i forma
d’explicar el conceptes fonamentals per a portar-les a terme, i també de com una vegada
els alumnes reben el material enllestir-les amb un resultat favorable.
Es coordinen d’aquesta manera les principals competències al batxillerat: iniciativa
personal, matemàtica, conviure i habitar el món, digital i TIC. |