Abstract:
|
Català: Aquest treball es basa en l’estudi de les xarxes socials virtuals i la seva relació amb
l’alumnat de l’Educació Secundària Obligatòria i els seus docents. En primer lloc,
mitjançant dos sondejos un de caràcter oficial i un altre d’elaboració pròpia , s’analitza
l’ús que els adolescents donen a les xarxes socials.
En segon lloc, partint dels resultats obtinguts en el capítol anterior, es mostren els
aspectes legals que s’han de tenir en compte a l’hora d’utilitzar un sistema informàtic
d’aquestes característiques i, seguidament, i sempre des d’un punt de vista pedagògic,
s’analitzen els punts febles i els avantatges que poden derivar de l’ús de xarxes socials.
En tercer lloc, l’estudi se centra en la implementació de les xarxes socials en l’àmbit de
l’educació i en la manera com els docents li poden treure el màxim benefici incorporant-les
com una eina més de treball.
Així mateix, es tracten els beneficis des d’un punt de vista teòric, mostrant com es pot
assolir la competència digital en les cinc dimensions aprenentatge, informació,
comunicació, cultura digital i tecnologia i també, des d’un punt de vista més pràctic, en la
utilització de xarxes socials. D’altra banda, i des d’una posició més pràctica, mitjançant uns
exemples il·lustratius, es planteja la creació i organització d’unitats didàctiques amb la
xarxa social Facebook.
Aquest treball reflexiona sobre un fenomen de caire tècnic i social que s’està produint de
manera global i que troba un lloc excepcional d’expansió a les aules de secundària.
En aquest sentit, creiem que l’escola no pot quedar al marge d’un esdeveniment social tan
important com aquest; alhora l’alumnat ha de conèixer i saber |