Título:
|
A remote laboratory to promote the interaction between university and secondary education
|
Autor/a:
|
Casany Guerrero, María José; Cabrera-Bean, Margarita; Bragós Bardia, Ramon; Pérez, Marimar; Sánchez Terrones, Benjamín; Guasch Petit, Antonio; Garófano, F.; Gomis Bellmunt, Oriol; Rius Casals, Juan Manuel
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Serveis i Sistemes d'Informació; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial; Universitat Politècnica de Catalunya. IEB - Instrumentació Electrònica i Biomèdica; Universitat Politècnica de Catalunya. SAC - Sistemes Avançats de Control; Universitat Politècnica de Catalunya. CITCEA - Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments; Universitat Politècnica de Catalunya. inSSIDE - integrated Software, Service, Information and Data Engineering; Universitat Politècnica de Catalunya. SPCOM - Grup de Recerca de Processament del Senyal i Comunicacions; Universitat Politècnica de Catalunya. ANTENNALAB - Grup d'Antenes i Sistemes Radio |
Abstract:
|
iLabRS is a remote laboratory developed in Telecom
BCN, the Telecom and Electronics Engineering School of the
UPC with the key participation of a Secondary Education
Technology teacher. Students and teachers can access to real
experiments in the electronics and physics areas using a web
browser. The remote experiments have been designed to partially
cover the technology curriculum in the last two high school years
with a triple goal: (1) to enrich the set of laboratory experiences
available in High Schools, (2) to provide a clear example of the
possibilities of internet-based technologies and (3) to promote the
interaction between University and Secondary Education.
Currently, there are 13 different experiments available. A pilot
evaluation experience was carried out, in collaboration with 7
High Schools and around 100 students participating. In the
experience assessment, the students gave a mark of 3.8/5 and the
teachers of 4.4/5. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació -Computer-assisted instruction -Distance education -Education, Secondary -Signal theory (Telecommunication) -Enginyeria electrònica |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Objeto de conferencia |
Editor:
|
Universidad Politécnica de Madrid (UPM)
|
Compartir:
|
|