Abstract:
|
El projecte final de carrera es desenvolupa a la secció elèctrica, especialitzada en
electrificació i energia de sistemes ferroviaris de l’empresa SENER Enginyeria i Sistemes
situada a Barcelona. El projecte realitza un estudi d’optimització de l’alimentació d’un
sistema de tracció tramviària a partir de les dades concretes d’una línia de tramvia
actualment en construcció a la ciutat d’Oran (Algèria).
Els paràmetres que es consideren a l’estudi són el tipus, nombre i potència elèctrica
nominal de les subestacions de tracció, el tipus de catenària i la secció dels cables que la
formen.
L’estudi analitza diferents alternatives des d’una triple perspectiva: requeriments elèctrics,
confiabilitat i costos econòmics. L’anàlisi elèctrica es realitza emprant un programari de
simulació intern de l’empresa (STELEc). L’anàlisi de confiabilitat es basa en el modelat del
sistema mitjançant cadenes de Markov, per a la resolució de les quals s’ha usat un
programari adient (METFAC). L’anàlisi econòmica té en compte tant costos d’instal·lació
com costos d’explotació.
La conclusió de l’estudi és la determinació de l’alternativa que tot satisfent els requeriments
elèctrics pertinents, és més avantatjosa des d’un punt de vista de confiabilitat i costos. |