Abstract:
|
La millora del servei a la ciutadania ha requerit de les Administracions Públiques en
general, i en particular de les Administracions Locals, un compromís per identificar, atendre
i satisfer les necessitats dels ciutadans des d’una nova perspectiva: la del client.
Integrar el concepte client en la prestació dels serveis públics requereix la reflexió prèvia
sobre la missió de les nostres organitzacions i la definició d’una visió de futur alineada amb
els conceptes que recullen els nous models de gestió pública. Amb aquests paràmetres
hem d’entendre les oficines d’Atenció al Ciutadà i proposar-nos definir-les com a veritables
espais d’interacció del ciutadà amb l’administració, propers i accessibles. I és en aquest
sentit en el que l’atenció ciutadana esdevé protagonista d’un canvi de cultura als nostres
consistoris, constituint-se com a element clau en el passi d’una administració burocràtica a
una administració-empresa, abocada a satisfer les necessitats dels seus clients, quelcom
més que clients: dels seus ciutadans.
No hi ha cap justificació per no apostar per una administració eficaç i eficient, ni tampoc per
no invertir en uns processos administratius simples i racionals, que no suposin una
dedicació de temps i esforços per part del ciutadà superiors als estrictament necessaris,
quan els recursos de les organitzacions i les noves tecnologies així ho permeten.
La Diputació de Barcelona amb la col·laboració d’una empresa consultora, s’ha proposat
treballar per aconseguir un sistema local eficient i estructurat, que potenciï i garanteixi
l’autonomia local. És en aquest marc és on troba sentit el present projecte de Creació
d’una Oficina d’Atenció Ciutadana, format per un treball en tres àmbits: el suport a
l’organització municipal, l’optimització de recursos i la introducció de les tecnologies de la
informació i les comunicacions, a fi de millorar la gestió interna i la prestació de serveis als
ciutadans. |