Título:
|
Investigation of a macro fundamental diagram for mixed traffic signalized corridors; Investigació d’un diagrama macroscòpic fonamental per corredors senyalitzats amb trànsit mixt
|
Autor/a:
|
Danes i Barris, Jordi
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Robusté Antón, Francesc |
Abstract:
|
Our research is focused on the macroscopic modeling of multimodal systems. Specifically, wewanted to prove the existence of macroscopic relations in the Barcelona urban traffic system, including mixed-traffic (bus-car lanes or individual bus-only lanes) and we propose solutions to improve mobility.
On one hand, we studied how the throughput of passengers and vehicles depends on the geometrical and operational characteristics of the system, the level of congestion and the interactions between different modes of transport. Using Aimsun Simulations designed by Cenit for the implementation of the Retbus* in Barcelona we wanted to understand macroscopically which the behavior of the city is. Varying different traffic parameters such as traffic demand for private vehicles, the frequency of buses or buses dwell times at each stop we created different runs. Furthermore we estimated the passengers per bus to compare different runs with the same number of passengers and we tried to find how the bus parameters should be to decrease the private vehicle demand. In addition of that, we have evaluated the advantages of having fewer private cars on the system.
On the other hand we proved the existence of a MFD in the corridor and we had a look at the heterogeneity nature of traffic to find if MFD has irregular scatters or hysteresis loops (called Hysteresis Phenomena). We provided an explanation on how and why heterogeneity occurs in the Barcelona simulation of Aimsun.
Finally, using the differential equation for the dynamics of the traffic system we have made an estimation of the accumulation of vehicles in the system. We also used the definition of the Macroscopic Fundamental Diagram (MFD) to estimate the Output of vehicles (defined as those that leave the system). We compare the results with data from the simulations in order to know the accuracy of these.
*RETBUS is a new Barcelona bus network composed by 11 bus corridors (it is not working yet). Cenit has 11 simulations including cars and buses. Each simulation corresponds to one of the corridors designed, as well as the network that is around. |
Abstract:
|
La Tesina es centra en la modelització macroscòpica dels sistemes multimodals a les ciutats.
En concret, es vol demostrar l'existència de relacions macroscòpiques en el sistema de trànsit urbà de Barcelona, incloent trànsit mixt (carrils compartits entre bus i cotxe o carrils individuals només per bus) i es proposaran solucions per millorar la mobilitat.
D'una banda, s’ha estudiat com el rendiment dels passatgers i els vehicles depèn de les característiques geomètriques i operacionals del sistema, del nivell de congestió i de les interaccions entre els diferents modes de transport. Utilitzant simulacions en AIMSUN, dissenyades pel Cenit per el projecte del *Retbus a Barcelona, s’ha volgut entendre quin és el comportament macroscòpic de la ciutat. Variant diferents paràmetres de trànsit com la demanda de vehicles privats, la freqüència dels busos o el temps d’espera dels busos a cada parada hem creat diferents escenaris. A més s’ha fet una estimació del nombre de passatgers per autobús per comparar els diferents escenaris creats ja que òbviament es relacionen escenaris amb el mateix nombre de passatgers. Comparant-los hem tractat de veure de quina manera han de variar els paràmetres referents al bus (freqüència i temps d’espera) per tal de reduir la demanda de vehicles privats. A més d'això, s’han valorat els avantatges de tenir menor nombre d'automòbils privats en el sistema.
Per altra banda hem demostrat l'existència d'un MFD al corredor estudiat i hem donat una ullada a l'heterogeneïtat de la natrualesa del trànsit ja que l’MFD vegades conté dispersions irregulars o cicles d'histèresi (anomenats fenòmens d'histèresi). Donarem una explicació sobre com i per què es produeix l'heterogeneïtat en la simulació de Barcelona realitzada en AIMSUN.
Finalment, utilitzant l'equació diferencial per a la dinàmica dels sistemes de trànsit hem fet una estimació de l'acumulació de vehicles al sistema. Hem utilitzar la definició del diagrama Macroscòpic Fonamental (MFD) per estimar la producció de vehicles (entès com aquells que surten del sistema). S’han comparat els resultats obtinguts amb les dades de les simulacions per tal de saber la precisió d’aquestes.
* RETBUS és una nova xarxa d'autobusos de Barcelona composada per 11 corredors d'autobusos que s’ha de posar en marxa imminentment. El Cenit ha desenvolupat simulacions dels respectius corredors incloent cotxes i autobusos. Cada simulació es correspon amb un dels corredors dissenyats i la xarxa que engloba. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil -Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports -Mixed traffic -Multimodal networks -Hysteresis Phenomena -private vehicles demand -bus frequency -bus dwell times -Macroscopic Fundamental Diagram -vehicles accumulation -multimodal networks -Transports |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|