Resum:
|
La persistència de la crisi econòmica suposa una amenaça constant al món de la
comunicació, especialment per les dimensions dels pressupostos de publicitat, i ha
fomentat que els directors de marketing exigeixin retorn, medició i la màxima eficiència en
les seves inversions. El clipping de mitjans s’ha convertit en una eina imprescindible per
valorar l’eficàcia, comprendre la repercusió, conèixer el retorn d’inversió aconseguit, en
definitiva, analitzar si sh´an complert els objetius de la campaña de publicitat. No només es
tracta d’una forma de conèixer les aparicions aconseguides en els mitjans, sinó també de
reportar al client els assoliments obtinguts. Aquest estudi pretén demostrar la importància
d’establir unes pautes i uns paràmetres universals en la valoració de la comunicació d’una
marca, producte o servei en els mitjans de comunicació. L’anàlisi que s’ha dut a terme en
aquest treball es compon d’opinions de diversos professionals del sector, bibliografia i
comparacions amb altres estudis de la mateixa temàtica en altres països. |