Abstract:
|
La present memòria recull la importància de desenvolupar les habilitats interculturals a les
aules dels centres de secundària com a reflex de la nostra societat, aquestes habilitats
permetran a l’estudiant atendre a estratègies de comprensió crítica davant de les
diferències culturals amb un país estranger.
Es treballarà a partir d’una unitat didàctica de l’optativa de 4t d’ESO, concretament el bloc
de l’habitatge, i es desenvoluparà per mitjà de la col·laboració de dos centres educatius de
diferents països a través d’eines TIC, concretament el Google docs i un bloc que hauran
de crear per grups, per a poder comunicar-se i compartir informació, experiències i
impressions sobre les activitats que se’ls demanaran de la unitat i treballar de manera
cooperativa i col·laborativa amb els companys del país estranger.
D’aquesta manera s’assoliran les competències bàsiques descrites en el currículum de
tecnologia, a més a més d’actuar directament en la competència comunicativa amb la
pràctica d’una llengua estrangera. I també en les TIC, eines cada vegada més potents en
la nostra societat.
Així, la metodologia vol ser un aprenentatge motivador, enriquidor i participatiu tant per
part de l’alumnat, que incrementarà el seu coneixement cultural, com per al
professorat, que podrà intercanviar mètodes d’ensenyament.
Val a dir que s’ha enfocat a una unitat en concret per a explicar-ne el funcionament però
que es pot aplicar a qualsevol curs i unitat didàctica. |