Abstract:
|
L’avaluació de riscos laborals és una obligació empresarial establerta per la Llei
31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals (LPRL) i una eina fonamental per a la prevenció de danys a la salut i la seguretat dels treballadors. És
el procés dirigit a estimar la magnitud d’aquells riscos que no s’han pogut evitar.
Primerament, es defineixen els llocs de treball que ocupen els 20 treballadors d’una
empresa de jardineria urbana (que s’ocupa del manteniment i neteja del 85% dels
parcs i jardins d’un municipi de 34 Km2), mitjançant la descripció de les feines de
cadascun d’ells, els productes i les eines i equips utilitzats. A continuació, i com a
part principal d’aquest treball, s’avaluen, en compliment de la LPRL, els riscos als
què estan exposats aquests treballadors com a conseqüència del desenvolupament
de la seva activitat laboral. La seva finalitat és la de controlar, reduir i fins i tot eliminar aquests riscos, mitjançant la determinació del seu nivell de risc (a través de la metodologia de l’INSHT (Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo)), establint, a aquest efecte, les mesures preventives pertinents.
Com a conseqüència dels resultats de l’avaluació de riscos s’elabora una introducció a la planificació de l’activitat preventiva, és a dir, la implantació de recursos, responsables i terminis per a cada una de les mesures preventives establertes. De la mateixa manera es donen algunes pinzellades sobre altres temes, com ara la coordinació d’activitats empresarials. |