Place marketing performance : benchmarking european cities as business destinations
Pergelova, Albena
Angulo Ruiz, Luis
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa

Data: 2011
Descripció: 23 p.
Resum: The aim of this study is to develop a model measuring the performance of cities' marketing efforts. The model and the benchmarking methodology presented can be used by local authorities to position their marketing efforts and achievements against other (competing) cities and to identify best practices that can assist place marketers in learning how to be more efficient obtaining desired place marketing results, e. g. , improved city brand image, with the available resources/budgets. The major implication for practitioners is that place marketing should be managed as a process, taking into account both the resource flows and the outputs, as well as the efficiency of this process.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 11/2
Document: Working paper
Matèria: Ciutats ; Aspectes econòmics ; Màrqueting



23 p, 216.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Empresa. Documents de treball

 Registre creat el 2013-03-18, darrera modificació el 2022-07-10



   Favorit i Compartir