To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/34307
Title: | Conversa amb Th. S. Popkewitz: els ensenyants i la reforma de la formació del professorat als EUA, professionalització i poder |
---|---|
Author: | Ferrer i Cervero, Virginia, 1962-; Forner, Àngel; Imbernón, Francesc; Popkewitz, Thomas S. |
Other authors: | Universitat de Barcelona |
Abstract: | La meva hipòtesi és que els supòsits socials i epistemològics que s'han incorporat a les reformes nord-americanes de formació del profes.sorat tendeixen a mistificar la complexitat social i política de I'escolarització i a descontextualitzar les profundes qüestions sobre el poder i el coneixement a I'ensenyament. Les regles, els programes de recerca, els informes de les administracions estan expressats en els termes més humanistes i progressistes possibles. Pretenen portar-nos a tots la democracia, generar un creixement económic i una renovació cultural, i també promoure el desenvolupament individual. Peró a través del recorregut deis somnis i la retórica progressista hom pot observar la creació de tecnologies que s'internalitzen i organitzen la vida quotidiana, Ilurs esperances i anhels. Th .. S. Popkewitz (1993) |
Subject(s): | -Reforma de l'educació -Formació del professorat -Estats Units d'Amèrica -Educational change -Teacher training -United States |
Rights: | cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 1994
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es |
Document type: | Article Article - Published version |
Published by: | ICE Universitat de Barcelona |
Share: |