To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/34307

Conversa amb Th. S. Popkewitz: els ensenyants i la reforma de la formació del professorat als EUA, professionalització i poder
Ferrer i Cervero, Virginia, 1962-; Forner, Àngel; Imbernón, Francesc; Popkewitz, Thomas S.
Universitat de Barcelona
La meva hipòtesi és que els supòsits socials i epistemològics que s'han incorporat a les reformes nord-americanes de formació del profes.sorat tendeixen a mistificar la complexitat social i política de I'escolarització i a descontextualitzar les profundes qüestions sobre el poder i el coneixement a I'ensenyament. Les regles, els programes de recerca, els informes de les administracions estan expressats en els termes més humanistes i progressistes possibles. Pretenen portar-nos a tots la democracia, generar un creixement económic i una renovació cultural, i també promoure el desenvolupament individual. Peró a través del recorregut deis somnis i la retórica progressista hom pot observar la creació de tecnologies que s'internalitzen i organitzen la vida quotidiana, Ilurs esperances i anhels. Th .. S. Popkewitz (1993)
-Reforma de l'educació
-Formació del professorat
-Estats Units d'Amèrica
-Educational change
-Teacher training
-United States
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 1994
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
Article - Published version
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters